روایت پژوهی در تدریس تاریخ |
کد مقاله : 1002-CNF |
نویسندگان |
محمد کاظم زنگنه * دبیر تاریخ آموزش و پرورش منطقه اشترینان |
چکیده مقاله |
از همان آغاز ورود در امر تدریس و آموزش درس تاریخ و به کارگیری روشهای مختلف یاددهی و یادگیری همواره این موضوع را مدنظر داشتم که چگونه میتوان درس تاریخ را با توجه به لذتبخش بودن و تنوع مظالب و رویدادها و وقایع متعدد طوری برای فراگیران و دانشآموزان بیان نمود که به نوعی هم از یکنواخت بودن و کسل کنندگی دانشآموزان جلوگیری کرد و هم اینکه کلاس درس تاریخ برای آنان جذاب باشد. بنابراین در غور و بررسی کتابهای روشها و فنون تدریس که عمدهترین آنها تالیف نویسندگان برجسته آقایان اماناله صفوی با عنوان کلیات روشها و فنون تدریس که نوعی ترجمه، تالیف و گردآوری است و حسن شعبانی (مهارتهای آموزش وپرورش، روشها و فنون تدریس، انتشارات سمت) مطلبی در مورد این شیوه تدریس نیافتم، لذا روش جدید را شیوهای نو در تدریس مباحث دروسی که به بررسی مسائل تاریخی، سیاسی و اجتماعی و بعضاً اقتصادی و فرهنگی می پردازند، میدانم. |
کلیدواژه ها |
روایت پژوهی، روایت پژوهنده، روایت رخداد تاریخی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |